Tukiartikkeli
Egna team och att skapa ett team
Egna team och att skapa ett team
I avsnittet om egna team kan man hantera team som användaren hör till. Ägaren till ansvarsteamet ser här organisationens alla team, trots att denne själv inte hör till något team. Ägarna till teamen under ser här endast de team som de själva hör till. Den introduktionsansvariga ser här endast teamets uppgifter som är aktiva för en själv. Introducerarna och de som ska introduceras ser inte avsnittet med Team alls.
Om användaren hör till flera team, ser vyn ut enligt nedan. Ett grönt team är ett aktivt team och blå är övriga team som användaren kan granska. I mitten berättas det hur många användare som finns i teamet och vilket ID teamet har. ID hänför sig till rapporteringen och med den kan man informera om vilken övre nivå som teamet hör till. Ett daghems ID kan t ex vara ”Småbarnsfostran” och ”Bildningstjänster” och skolan ”Grundutbildningen” och ”Bildningstjänster”. På så sätt kan man med hjälp av ID ”Grundutbildningen” ta ut rapporter separat för skolornas alla introduktioner och daghemmens introduktioner med ID ”Småbarnsfostran”. Därutöver kan man ta en gemensam rapport med hjälp av ID ”Bildningstjänster” som omfattar både daghem och skolor. Det kan finnas flera ID.
Om organisationen använder sig av ansvarsområden, kan man i teamets editeringsvy koppla teamet i stället för med ID direkt till rätt ansvarsområdesgren. Läs mer om ansvarsoråden här
Endast användare med rollen ägare kan skapa nya team. Ett nytt team skapas med +Lägg till nytt team. Ange namn och ID åt teamet. Användaren som skapar teamet är automatiskt dess ägare. När teamet har skapats kan man bjuda in även andra användare.
Teamets uppgifter kan man editera med knappen Editera. Man kan hantera teamets användare, dvs editera nuvarande användare och bjuda in nya användare genom att klicka på teamets rad.
Med Editera-knappen öppnas noggrannare information om teamet. Namnet och ID på teamet kan editeras.
- Att arkivera team
Om teamet upphör och man vill radera det, kan administratörerna i stället för radera teamet arkivera teamet. När team arkiveras, arkiveras även teamets användare i resp. team.
Ifall deltagaren i teamet som arkiveras har introduktioner på gång och delade introduktionsmallar, frågas i samband med arkiveringen om introduktionen ska avbrytas eller flyttas introduktionen och introduktionsmallarna till ett annat team.
Arkiverade team och teamens introduktioner kan kontrolleras senare via rapporteringsvyn.
Samasta kategoriasta
Introns språkval / Intron kielivalinta
Intron fungerar på svenska och finska.
Introns centralaste frågor
Introns centralaste frågor … • Jag har glömt mitt lösenord.
Ansvarsområden
Ansvarsområden … I vyn med ansvarsområden kan man beskriva organisationens struktur på en…
Vilken roll ska användaren som jag bjuder in ha?
ROLLERNA … I teamvyn finns det fyra olika roller man kan välja mellan: Ägare, Introduktionsansvarig…
Starta introduktionen
Så här startar du introduktionen … 1. Tryck på Skapa en plan på framsidan … 2.
Att kvittera en uppgift
Uppgifter som du ansvarar för kan du markera som färdiga: 1.
Att avsluta introduktionen
Så här avslutar du introduktionen … • När introduktionsuppgifterna är utförda och kvitterade…
Kuntarekrys och Introns gränssnitt
Mellan Kuntarekry och Intron finns ett gränssnitt som hämtar de nya arbetstagarna som rekryterats…
Inloggning och aktivering av kontot
Hur aktiverar jag mitt konto? Hur får jag en ny aktiveringslänk?
Skapa en plan och starta introduktionen
Skapa en plan och starta introduktionen … Att skapa en plan påbörjas på framsidan:
Att bjuda in teamdeltagare och hanteringen av teamdeltagare
Introduktionen är teamarbete och introduktionsansvaret delas mellan teamdeltagarna.